Kuribo64
Views: 8,673,555 Home | Forums | Uploader | Wiki | Object databases | IRC
Rules/FAQ | Memberlist | Calendar | Stats | Online users | Last posts | Search
08-17-18 05:58 AM
Guest:

0 users reading How to make a post layout! | 1 bot

Main - Site help, bug reports, suggestions - How to make a post layout! New reply

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8
Jamie
Posted on 10-07-17 02:56 PM (rev. 2 of 10-07-17 02:56 PM) Link | #90180
Posted by Dilene
You can make some real weird stuff with svg files, though. HTML itself is harmless if you filter the tags and attributes that do the bad stuff...or crash IE, but that browser crashes if you look at it the wrong way anyway.

I'd rather crash deliberately anyone who uses Edge to browse my site, because Edge is a pile of shit, it's a major step back from IE11 which was actually not a bad browser. Full of ads and shit everywhere, and forced clickbait on the new tab page.

Thierry
Posted on 10-08-17 10:45 AM Link | #90201
Edge is just a obvious consumer toy. there's no point hating on it.

Posted by iyenal
Yes, but HTML can open a breach, for example a corrupted GIF or another file...

so what. you can do that anywhere. things have been like this for ages and it worked out just fine.
[17:45:16] IceFairyAmy: i don't want a girlfriend tbh, it'd be a waste of time

Jamie
Posted on 10-17-17 02:37 AM (rev. 3 of 10-17-17 02:39 AM) Link | #90584
I doubt someone except an absolute nolife is gonna exploit the board using corrupted images. Besides Staple is smart enough to know how to code with security in mind unlike those idiots making crappy forks that change nothing (yes these people still exist in 2017, although it was rampant in 2014-2015)

Dilene
Posted on 10-17-17 03:59 AM Link | #90585
Posted by Luigi442wii
those idiots making crappy forks that change nothing

The mabi.pro guys? That's the only fork that comes to mind, if there's even a trace of the original software left.


____________________
≤!-- Am I doing this right? --≥

Jamie
(post deleted) #90586

StapleButter
Posted on 10-17-17 02:09 PM Link | #90596
you don't even need HTML to post a 'corrupted GIF'. all the boards out there have BBCode for posting images.

____________________
NSMBHD - Kafuka - Jul

communism

Jamie
Posted on 08-14-18 09:31 AM Link | #95479
Just thought I'd bump this to add a few tips carrying on from the Town Square discussion:

To prevent the box from having the theme post BG
In your parent div add:
margin: 0;
padding: 0;

In your post div add a margin defined for each side rather than using margin property.

To extend the post box the way to the bottom
Add to parent div:
min-height:400px !important;

Add to post div:
min-height:50px !important;

Thierry
Posted on 08-14-18 11:40 PM (rev. 2 of 08-14-18 11:42 PM) Link | #95498
that's pretty much common sense to anybody who makes a layout, though..

edit: oh yeah also, if you have several avatars of varying sizes and don't want your layout to be huge to account for all of them, you give up on it at some point.
[17:45:16] IceFairyAmy: i don't want a girlfriend tbh, it'd be a waste of time

Jamie
Posted on 08-15-18 06:58 AM Link | #95503
Posted by Thierry
that's pretty much common sense to anybody who makes a layout, though..

edit: oh yeah also, if you have several avatars of varying sizes and don't want your layout to be huge to account for all of them, you give up on it at some point.

Might be common sense to you or anyone decent at CSS, not to a confused newb though...

StapleButter
Posted on 08-15-18 09:37 AM Link | #95504
also, technical notes about this board and how it handles layouts:


* newlines immediately after the following tags are suppressed: style, link, div, table, tr, td, th, thead, tbody, tfoot, caption, ul, ol, li

so that you can write HTML without having to make it a linebreak-less blob


* similarly, newlines inside <style> tags don't convert to <br>


* layout-less posts have a margin around the content; the margin is removed when your post header field isn't empty, so that the layout fills the post box perfectly

____________________
NSMBHD - Kafuka - Jul

communism
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8

Main - Site help, bug reports, suggestions - How to make a post layout! New reply

Page rendered in 0.023 seconds. (2048KB of memory used)
MySQL - queries: 27, rows: 212/212, time: 0.015 seconds.
[powered by Acmlm] Acmlmboard 2.064 (2018-07-20)
© 2005-2008 Acmlm, Xkeeper, blackhole89 et al.